Wie is je klant?
Wie gaat jouw product of dienst kopen? Wie zijn jouw klanten? En hoe horen zij van jou?
-
Dit veld is verplicht.
-
Voor wie is het?
Voor mensen die zelf geen tijd hebben om hun hond uit te laten.
-
Waarom wil je klant het kopen?
Omdat de hond bij mij een leuke tijd heeft. Anders zit hij heel de dag alleen thuis en dat is zielig.
-
Hoe zou je klant het zeggen?
"Had ik maar iemand die met mijn hond naar het park kon gaan, als ik moet werken."
-
Voor wie is het?
Voor iedereen die van taart houdt.
-
Waarom wil je klant het kopen?
Omdat ze een feestje hebben, of omdat ze gewoon zin hebben in taart.
-
Hoe zou je klant het zeggen?
"Zelfgebakken taarten zijn het allerlekkerst, maar ik heb er geen tijd voor/ik kan het zelf niet."
-
Voor wie is het?
-
Dit veld is verplicht.
Wat is een slogan?Een slogan is een korte zin die je klanten vertelt wat er goed is aan jouw product. Je hoort ze vaak aan het einde van een radio- of tv-reclame.
Reclame is duurEen poster of flyer kan je zelf maken. Maar reclame in een krant of op tv is erg duur!
-
Heb je een slogan?
Het uitje voor de hond.
- Hoe weet de klant van jou?
- Waar wil je verkopen?
-
Heb je een slogan?
Mijn taarten zijn top, dus koop ze in mijn shop.
- Hoe weet de klant van jou?
- Waar wil je verkopen?
-
Heb je een slogan?
-
-
Hoeveel Euro wil je vragen?
5 euro per hond, per wandeling.
-
Hoeveel Euro wil je vragen?
5 euro voor een klein taartje, 8 euro voor een grote, en 10 euro voor de XL Toptaart Unlimited.
-
Hoeveel Euro wil je vragen?
Kijk hoe de experts het doen!
Wie zijn jullie klanten?
Ouderen die moeite hebben met computers, tablets, smartphones, TV, WiFi, of internet. Wij beantwoorden hun vragen en lossen problemen op.
Waar vinden jullie de klant?
Ouderen wonen vaak in bejaardentehuizen. Wij hebben spreekuur in een bejaardentehuis. Dichtbij de doelgroep dus.
Waar maken jullie reclame?
Oude mensen komen vaak bij de dokter en bij de fysiotherapeut, dus daar hebben we reclame gemaakt. We hebben ook wel eens met een kraampje bij een bejaardentehuis gestaan.
Hoe wisten jullie dat mensen op jullie pakken zaten te wachten?
We hadden als grapje knaloranje pakken laten maken voor het EK. Iedereen reageerde zo enthousiast dat we dachten: hier zit handel in!
Hebben jullie reclame gemaakt?
Ja! Maar, we hadden weinig geld, dus bedachten we een stunt. Met een groep vrienden gingen we naar een voetbalwedstrijd van het Nederlands Elftal. We droegen allemaal een oranje pak. Dat viel op! We deelden foldertjes uit en gingen met iedereen op de foto. Dat werkte: we kregen meteen flink wat bestellingen binnen. Anderen wilden ook zo'n pak!
Nu verkopen jullie niet alleen voetbalpakken, maar nog veel meer prints. Hoe wisten jullie dat dat aan zou slaan?
We hebben goed nagedacht over onze doelgroep. Waar zouden mensen pakken met gekke print willen dragen? Op feestjes en festivals bijvoorbeeld, of tijdens carnaval. Daar richten we ons op.
Maar je moet ook een beetje geluk hebben. Amerikanen dragen met kerst de 'ugly christmas sweater', een trui met een gekke kerstprint. Zo kwamen we op het idee om pakken met kerstprints te maken. Toen bekende Amerikanen onze pakken droegen op tv, ging het heel snel. Nu verkopen we meer dan 60 verschillende designs aan klanten in 50 landen.