Wat ga je verkopen?
Gefeliciteerd! Je bent begonnen! Wat ga je verkopen? Bedenk ook een naam en een logo voor jouw bedrijf.
-
Dit veld is verplicht.Je mag maximaal 5 namen invullen.Dit veld is verplicht.
-
Wat is je naam?
Selena
-
Wat ga je verkopen?
Een hondenuitlaatservice
-
Wat vind je hier leuk aan?
Ik hou van honden en ik hou van buiten zijn. Zo kan ik met mijn hobby lekker geld verdienen.
-
Wat is je naam?
Justin
-
Wat ga je verkopen?
Zelfgebakken taart
-
Wat vind je hier leuk aan?
Ik kan goed bakken en iedereen vindt mijn taart altijd lekker.
-
Wat is je naam?
-
Dit veld is verplicht.
Wat is het verschil?Een product is iets dat mensen kunnen kopen (bijvoorbeeld een zeepje). Een dienst is iets wat je voor andere mensen doet (bijvoorbeeld hun hond uitlaten).
Dit veld is verplicht.Gebruik de- Verkoop je een product of dienst?
- Verkoop je een product of dienst?
-
-
Wat wordt je logo?
-
Wat wordt je logo?
-
Wat wordt je logo?
Kijk hoe de experts het doen!
Hoe kwam je op het idee?
Als je iemand ontbijt op bed brengt, dan verwen je iemand daar echt mee. Ik dacht dat er wel een markt voor zou zijn, dus ik ben het gewoon gaan proberen. En nu ben ik er elke zaterdag druk mee.
Waarom heb je deze naam gekozen?
Mijn bedrijf heet Vroege Vogel, want ik sta vroeg op om de mensen hun ontbijtjes te brengen. Ik heet Merel en dat is ook een vogel. Dat vond ik wel grappig. Verder klinkt het vrolijk en dat vind ik belangrijk. Want met mijn ontbijtservice wil ik mensen blij maken. De naam past goed bij wat ik doe.
Heb je een logo?
Mijn logo is een vogel met een zakje in zijn snavel. Daar zit het ontbijt in. Als mensen een ontbijtje bij mij bestellen, krijgen ze er een handgeschreven kaartje bij. De klanten vinden zo'n persoonlijke boodschap erg leuk. Dat soort extraatjes zijn belangrijk. Daardoor komen klanten eerder bij je terug.
Philippe, hoe kwam je op het idee?
Toen ik 18 was, organiseerde ik studentenfeesten. Daarnaast was ik trainer van een voetbalteam. De jongens uit het team dat ik trainde, waren een jaar of 12. Zij vroegen mij of ik ook eens een feest voor hun kon organiseren. Toen bedacht ik het idee: toffe feestjes voor jongeren van 12 tot 16, zonder alcohol.
Hoe wist je dat het een goed idee was?
Het bestond nog niet: feestjes voor jongeren, op hippe plekken, met de beste dj’s en grote artiesten. Maar er was wel behoefte aan. Het sloeg meteen aan: de 700 kaarten voor het eerste feest waren binnen 2 weken uitverkocht.
Wat maakt het idee zo uniek?
Wij nemen jongeren serieus, door een feest voor ze te organiseren met de populairste artiesten van dit moment. Ook nemen we ouders serieus: doordat op onze feesten geen alcohol te koop is en wij ervoor zorgen dat de feesten veilig zijn. Daar is iedereen blij mee.